Võta sõna ja kliendid hakkavad tulema

Uute klientide leidmine on tänases majandusolukorras kriitilise tähtsusega- pole kliente, pole ka raha. Selleks, et olla edukas, tuleb kasutada kõiki kanaleid, mitte oodata, et kliendid ise helistaksid ja manguks, et sa neile oma tooteid müüksid. Eesmärk on tõepoolest see, et kliendid hakkaksid ühendust võtma ja sa ei peaks oma mugavalt toolilt tõusma, vaid saaksid tellimusi vastu võtta- kuid selleks tuleb üksjagu tööd teha. Et  huvilisi hakkaks sisse voorima, tuleb olla eelkõige nähtav. Üks võimalus selle suurendamiseks on võtta sõna erinevatel üritustel ja harjutada oma esinemisoskust. Teisisõnu, olla valmis tegema suurepärast etteastet suvalisel ajal suvalises kohas.

Võttis kõhedaks? Loomulikult. Esinemishirm on väidetavalt üks suurimaid hirme, mis tõmbab kõhu krampi ja tekitab soovi ruumist põgeneda. Hea uudis on see, et nii nagu iga oskus, on see õpitav. Veel parem uudis on see, et inimest, kes sõna võtab ja teeb seda oskuslikult, peetakse automaatselt autoriteediks. Kas see pole mitte üks sinu eesmärkidest?

Mida sa võiksid teha? Mõtle kõigepealt nendele üritustele, kus sa käid: pulmad, matused, sünnipäevad- juubelid, seminarid, konverentsid, koolitused. Kus veel? Neid on ilmselt palju. Järgmisena valmista ette mõned huvitavad lühikõned. Mõtle näiteks juubelile. Alguses istuvad inimesed krampis, nohistavad omaette, nagu eestlastele ikka kombeks ja ega erilisi tooste ei tule. See on sinu võimalus! Kui oled pulmas, siis sama lugu. Kasuta seda aega kui kõik on veel kained. Võta sõna ja tee seda mõnusalt, humoorikalt ja meeldejäävalt. Stopp! Ma ei sooita sul nüüd küll seda, et sa pulmarahvale hakkaksid oma tooteesitlust tegema, mitte mingil juhul! See jäta kohe kindlasti mängust välja. Pigem on asja point see,et võttes sõna võimalikult paljudes kohtades, jääd sa esiteks inimestele meelde kui positiivne tegelane, teiseks harjutad sa oma esinemisoskust. Kui lõpuks saabub kutse mõnele seminarile sõna võtma, siis oled sa sellega juba harjunud ja sa oled kogenud rahva ees kõneleja. Tee seda ainult kaine peaga loomulikult:)

Oled pannud seminaridel ja konverentsidel tähele, et kui peale esinejat antakse saalile vaba mikrofon küsimuste esitamiseks, siis üldjuhul neid eriti ei tule. Mis sa arvad, miks? Esineja on igav? Võimalik. Siiski, enamasti sellepärast, et paljud tahaksid küsida, kuid lihtsalt EI JULGE! Jälle, see on sinu võimalus! Võta mikker, tutvusta end ja esita oma küsimus. Sajad inimesed kuulevad, kes sa oled, mis firmast ja millega sa tegeled. Näiteks nii: ” Tervitus kõigile konverentsilviibijatele! Jaan Kuusk, firmast Puitkodu. Toodame kõige kaunemaid suvekodusid väga hea hinnaga. Küsimus lugupeetus esinejale:…….” Ja ongi lühireklaam tehtud saalitäie rahva ees!

Eks see alguses tundub võõras ja vastik, kuid katseta. saa oma hirmudest üle ja siis näed, kuidas inimesed hakkavad ise su vastu huvi tundma.

Jäta vastus