Terav nuga

Sa teed pidevalt presentatsioone oma klientidele, kuid halb uudis on see, et sinu konkurendid teevad sedasama. Ja võimalik, et nad teevad seda paremini kui Sina, mille tulemusena sa kulutad aega, energiat, raha (telefonikõned, kohalesõitmised, ärilõunad), kuid see on maha visatud, kuna su müügiesitlus ei ole nii hea ja terav kui on nendel.

Sinu põhiline töövahend on su preseñtatsioon ehk nagu mulle meeldib lühendada, presekas. See on nagu kokal nuga- kui ta on kõige teravam, siis saab lõikuda kiiresti. Ma ostsin endale viimati Stockmannist üsna kalli Victorinoxi kööginoa ja hämmastusin, kui sujuvalt ja täpselt see lõikas. Võrreldes eelmiste nugadega, mis ma oma köögis olen kasutanud, tundus see nagu laserlõikur- tsahh ja köögivili ongi pooleks! Mõnus! Mida ma aga just täna hommikul avastasin ananassi lõikudes, oli see, et umbes kahe kuu kasutamise tulemusena ei ole ta enam nii terav. Järjekordne tõestus, et miski siin maailmas ei ole igavene. Täpselt sama on ka sinu presentatsiooniga – võimalik, et see on palju nürim ja kulunum kui on su konkurentidel. Võimalik, et sa kasutad sama kulunud ja nüri esitlust nagu siis kui sa oma firmas tööd alustasid.

Minu küsimus Sulle – kui terav ja vahe on su esitlus? Kas sa teritad ja lihvid seda pidevalt või lased sedasama kulunud juttu?

Eristu konkurentidest totaalselt: kasuta kõige innovatiivsemaid lähenemisi, materjale, võrdlusi, sõnastusi. Võta juba täna ette oma müügiesitlus, käi samm- sammult läbi kõik asjad, mida sa lausud ja mida näitad. Sa oled meisterkokk- sul peab olema kõige parem ja teravam nuga! Kui sa oma nuga ei terita (või vana ja lootusetult kulunut uue vastu välja ei vaheta), siis oled sa konkurentidest palju aeglasem ja kaotad meeletult raha, mis võiks kuuluda hoopis Sulle. On palju müügikaid, kellel ei olegi ettevalmistatud presentatsioone, nende vabandus oma laiskuse põhjendamiseks on see, et “nad vaatavad vastavalt olukorrale, mida räägivad”.

See on ühest küljest õige – tuleb olla paindlik ja dünaamiline, kuid tegelikkuses ei olegi neil kunagi korralikku tooteesitlust olnud. Minu arust sarnanevad nad kokkadele, kes püüavad ananassi tükeldada pudrunuiaga. Lasku käia, palju õnne! Ma loodan, et Sina oled meisterkokk- sel juhul vaata juba täna oma presekas üle ja terita see vahedamaks kui konkurentidel. Kui ideedest nappus tuleb, siis metsikult uuenduslikke ideid saad mu koolituselt “Eristuv müük- ebatraditsioonilised müügivõtted”

Järelmärkus:

Ca 2 nädalat peale selle artikli esmailmumist sain postipaki, kus oli sees noateritaja ja tervitused Victorinox Balti meeskonna poolt. Juures oli kiri, mis lõbusas toonis ütles, et kõik noad lähevad nüriks ja neid tuleb regulaarselt teritada ja et selle teritamine pole keerulisem kui müügipresentatsiooni lihvimine. Kui selline Shveitsi kvaliteediga nuga vajab teritamist, siis seda enam Sinu presentatsioon! Victorinoxil tiimile aga suur tänu ja suured tõenäosusega ostan järgmised noad ka selle margi omad:)

Arutelu

  1. Riina Kobrusepa

Jäta vastus