Müügi suurim õppetund

Lugu elust enesest. Loe ja imesta ning saa teada müügi suurim õppetund.

Üleeile sain ühe stressirohke kogemuse, mida jagan sinuga.

Mul oli vaja üks voodi linnast maakodusse tuua ja otsustasin laenata selle transportimiseks naabrilt järelkäru. Teda ennast kohal ei olnud, kuid telefoni teel ütles ta mulle, et võta pealegi ja  et haagise dokumendid on kastis. Ok, mis seal ikka, käru autole taha ja linna poole.

Kui olin oma kandamiga jõudnud Tallinnast peaaegu oma maakohta, helistas naaber ja ütles, et kindlustusfirma oli temaga ühendust võtnud. Keegi olevat leidnud Maardu lähedalt Peterburi teelt haagise dokumendid.

Appi! Ma vana tobu olin ära unustanud, et paberid on käru tagaotsas ja need lendasid tuulega lihtsalt minema. Kohutavalt piinlik lugu. Naabri häälest kostus pahameelt. Olin oma hooletuse üle väga nördinud ja tundsin end väga halvasti.

Sain naabrilt leidja telefoni ja võtsin kohe ühendust. Vastas keegi vene mees, kes ütles eesti keeles, et dokumendid on tema käes ja ma saan need kätte. Ohh, milline kergendus!

Panin autole hääled sisse, võtsin lapsed maakodust peale ja ruttasin Tallinna poole tagasi. Teepeal helistasin leidjale ja mees ütles kerge aktsendiga heas eesti keeles, et ta läheb Maardusse ning võime seal kohtuda.

Siis tuli mulle meelde ainus kord, kus ma oma juhiload ja rahakoti ära kaotasin. See oli umbes 14 aastat tagasi ja pidime kohtuma samuti Maardus. Leidjaks oli tookord keegi eesti mees ja mulle meenus, et enne ma lubasid kätte ei saanud kui pidin maksma talle 500 krooni leiutasu. Me isegi tingisime seal: alguses soovis ta rohkem, siis leppisime summas kokku. Mäletan seda vastuolulist tunnet- olin rõõmus, et load tagasi sain, kuid samas rahast oli kahju.

„Huvitav, kui kalliks see nüüd mulle maksma läheb? Kas leidja piirdub samuti viiesajalisega või hakkab ta mitut tuhandet välja pressima? Olen ikka loll küll, pidin ma need ära kaotama!“  Selliseid mõtteid peas kedrates jõudsin Maardusse. Vaatasin seda linna nagu turist – viimati sattusin sinna ilmselt seesama 14 aastat tagasi.  Kokku pidime saama Maxima poe ees.

Kui autost välja astusin, siis nägin, et kaupluse ukse juures seisis nooremapoolne mees. Küsisin, kas tema leidis mu paberid,  tervitasime kättpidi, ta ulatas mulle kaotsiläinud dokumendid ja sättis end minekule.

Küsisin, et oot oot, kui palju ma talle leiutasu võlgnen ja võtsin rahakoti välja.  Ta ütles, et ei, mitte mingil juhul ja et ta soovi midagi. Ma olin jahmunud- mitte midagi?! Ta ütles, et selline asi võib juhtuda ka ta endaga ja et tal on heameel, et ma dokumendid kätte sain. Ma ei osanud üllatusest midagi öelda, lihtsalt tänasin teda veelkord ja nii me lahku läksime.

Istusin autosse ja siis tundsin, et mul on väga piinlik. Ta oli oma aega kulutanud, oodanud mu saabumist ja ta ei soovinud midagi! Ma tundsin ilmekalt emotsiooni muutust enda sees- kui enne oleks ma tundnud end ebameeldivalt talle raha andes, siis praegu tundsin ma end ebameeldivalt, et ma talle raha ei andnud!

Müügi õppetund sellel kogemusel baseeruvalt: müümine on enamasti egoistlik tegevus. Müüjad lähenevad klientidele ülimalt minakeskselt, stiilis „mul on hea toode, meie firma on parim, ma vajan, et sa ostaksid!“ Ning mis on resultaat? See, et keegi ei taha eriti meelsasti neile raha välja käia. Tunned sa sama kui sulle midagi aktiivselt müüa püütakse?

Kui tahad klientide südant võita, siis paku neile enne väärtust. Just, paku enne müüki väärtust. Võimalik, et sul tekib küsimus- millist? Väärtuse leidmisel ja andmisel pead sa olema ise nutikas ning mõtlema, mis on see, mis su kliendi jaoks väärtuslik on: mõni infokild, blogiartikkel, mingi reaalne asi, mingi tasuta teene, tasuta teenus. Jah, isegi ärilõuna võiks liigitada väärtuse pakkumise alla.

Tüütuid teenusepakkujaid pressib end igast uksest ja aknast sisse. Vähe on neid, kes suudavad mingit lisaväärtust enne pakkuda. Viimati oli tore näide mul endal see, et üks mu blogikülastaja pakkus, et ta teeb tasuta kujundused mu paarile asjale. Ma olin selle üle väga rõõmus, ta tegi hea töö ja nüüd ma olen talle valmis põhimõtteliselt maksma.

Müügi üks suurimaid saladusi võib olla just see: enne anna midagi ära, siis saad ka vastu. Mis on see väärtus, mida Sina saaksid oma klientidele pakkuda? Pane kirja ja tee ära!

BLOGI UPDATE: Leidja on Aleksandr Budarnõi! Suured tänud talle! Lugege kommentaare- SEE EI SAA OLLA TÕSI!!!

Arutelu

  1. Illar
  2. Ivo
  3. Ergo
  4. Aleksandr
  5. Valdo
  6. katrin
  7. katrin
  8. Vilve
  9. Veiko
  10. Olga
  11. Olga
  12. Tiina
  13. Mai
  14. agu
  15. Kalju
  16. Jako
  17. Ketlyn
  18. Rein
  19. Regina
  20. Terje
  21. Guido
  22. Liina
  23. Jack

Jäta vastus