Müügi allkäigutrepi kiirendamine

Annan sulle järjekordse idee, kuidas oma müügijobu karjääri edasi arendada, et jõuda võimalikult kiiremini oma õige ametini, transporditööliseks või kummiparandajaks.

 Loodetavasti oled juba kroonilise müügiplaani alatäitmisega müügitiimis kuulsaks saanud ja müügidirektor vaatab sind sama ilmega nagu Voldemar Kuslap oma  tümpsumuusikalembelist naabripoissi. 

Sa saad jätkata sellisel moel, nagu oled siiani käitunud ja käituvad klassikalised müügijobud. Nimelt ära kunagi püüa kummutada kliendi ostukõhklusi, vaid püüa neid pigem toetada oma sõbraliku õlaga.

Näiteks tüüpiline olukord, kus klient on kahevahel: Kas osta või mitte? Kas kulutada oma raskelt teenitud raha selle ostu peale või mitte? Talle see asi meeldib, emotsioon ütleb, et “osta ära!”, aga ratsionaalne mõtlemine kutsub korrale: “Kas on ikka vaja raha kulutada? Äkki peaksid sa veel pisut mõtlema…”

Mida klient sageli sellises olukorras teeb? Ta tahab saada julgustust, et ta teeb õige otsuse ega pea hiljem kahetsema. Samuti soovib ta saada leevendust oma süümepiinadele, mis kaasnevad raha kulutamisega. Klient küsib su käest pisut ebalevalt: “Mis te arvate- on see ikka mõistlik ost? Peaksin ma ikka selle ostma?” või mingi variatsiooni sellest.

Nüüd on sinu kord! Ütle midagi taolist:” Mina kahjuks ei oska öelda. Te peate ise otsustama!”

Kaasa sinna juurde ükskõikne ilme ja tee nägu, nagu sulle ei läheks see üldse korda, kas ta ostab või ei. Veel parem, kui sulle tegelikult ka ei läheks see korda- tõepoolest, milleks võõraste muredega oma pead vaevata! Sul on endalgi probleeme otsustamisega: näiteks kas minna laupäeval sõbra sugulase sünnipäevale, kus saab ilmselt kõvasti ja tasuta läbustada, või hakata joomisega pihta juba reedel. Või siis see, kas libiseda töölt ära varem ja riskida sellega, et võidakse hakata uurima ja inisema või istuda korralikult tööpäeva lõpuni, teha aega parajaks Youtubes, Facebookis  ja teeselda, nagu teeksid tööd. Miks peaks sulle teise inimese otsustusvõimetus korda minema?

Milul oli Kristiine Euronicsis samasugune kogemus. Soovisin osta ühte kodutehnika vidinat ja küsisin müügimehe käest julgustust, saamaks leevendust oma võimalikule ostupohmellile ja süümekale suure raha väljakäimisel: “Mis sa ise arvad, kas see on mõistlik ost?” Müügimees vastas haigutades kõrvale vaadates: “Ega mina teie eest ei osta, te peate ise otsustama.”
Aitäh talle abi eest!

Ühesõnaga- ära mingil juhul julgusta klienti ostma. Sellel ei ole mingit mõtet: kui ta tahab, siis ta ostab ise, kui ei taha, siis ärgu ostku!

Jäta vastus