Mis on maailma parim müügitehnika?

Mis on kõige parem müügitehnika: kas mõni kaval nõks, millega saada klienti oma meelt muutma või aitab hoopis süvapsühholoogia tundmine? Kas on kasu konkurentidele osavalt vee peale tõmbamisest või enesekiitusest?

Kõik, kes me müügiga kokku puutume, püüame avastada mingit võlutehnikat, mille abil saaks müüa paremini kui kunagi varem. Milline see aga võiks olla ja kas on üldse olemas mingit võlutehnikat, mis ajendaks klienti ostma rohkem ja kallimalt? Ma arvan, et on.

Olin eelmisel nädalavahetusel jalutamas Viru Keskuses ja põikasin sisse paari elektroonikapoodi. Neist esimene oli… olgu, ma ei hakka nime nimetama. Ma olin hetkel ainus külastaja ja seal viibis kaks müüjat, kellest üks pööras pilgu kiiresti ära, asudes kohendama mu ees riiulit, teine aga tervitas mind. Noh, rõõmustav ju seegi kui vähemalt üks müüja klienti tähele paneb. Küsisin, kas neil väliseid kõvakettaid on ja pisut sunnitud ilmel viis müüja mind riiuli juurde, osutades väljapanekule. Vaatasin hinnad ja valiku üle, tänasin ja lahkusin.

Paar sammu edasi asus teine kauplus. Mind tervitas noor müügimees rõõmsal ilmel. Esitasin sama küsimuse ja müügimees hakkas mulle põhjalikult näitama erinevaid kõvakettaid. Ta seletas nii hästi, et ma suisa nautisin temaga jutuajamist. Mittetüüpiline oli aga see, et mõne aja pärast viis ta jutu toodetelt hoopis minule. Ta tundis huvi, kuidas mul läheb ja mainis, et on mu veebsaidil käinud ning et talle minu müügilähenemised meeldivad. Mul liikusid kõrvad sellist juttu kuuldes, kuna kellele siis ei meeldiks keegi ta isiku vastu sõbralikku huvi tunneb. Ok, me ei räägi Maksuametist ja KAPO – st, eks.

Jõudsime toodete juurde tagasi ja ma ütlesin: “See maksab 125 eurot. Ma olen kindel, et saaksin selle internetist oluliselt odavamalt.”
Müügimees vastas: ” Jah, kindlasti võib saada, aga ma ei tea, kas mina hakkaksin paarikümne eurose kokkuhoiu pärast seda netist tellima.”
Tohoh, suisa paarkümmend eurot odavamalt oleks võimalik osta? See on ju päris suur raha. Iseenesest muidugi tore, et müügimees aus oli ja isegi nii suurt võimalikku hinnaerinevust möönas.

Vestlesime edasi ja ma imetlesin mõttes siiralt ta professionaalsust, sõbralikkust ja viisakalt vahetut suhtlemist. Päris lahe kuju. Jutt läks jälle vahepeal täiesti teiste teemade peale, näiteks muusika, turism jne. Igatepidi mõnus jutuajamine, mille raames sain ka mulle huvi pakkunud kõvaketaste osas üksjagu targemaks.

Ok, sain kogu info kätte. Mis sa arvad, mis ma edasi tegin? Lahkusin, et tellida see kõvaketas internetist odavamalt? Ei, ma ostsin selle 125 eurose jubina ära.

Jah, ma ostsin selle ära, kuigi mul ei olnud hetkel selle järele karjuvat vajadust ja see ost polnud planeeritud.
Jah, ma ostsin selle ära, teades samal ajal, et kui ma otsiksin mujalt, hoiaksin kokku kuni paarkümmend eurot.
Jah, ma ostsin selle ära sellepärast, et müügimees oli lihtsalt nii sõbralik ning mul oleks olnud ebamugav ilma ostuta sealt lahkuda.
Jah, ma ostsin selle kallimalt, veendusin selles õhtul googeldades, kus leidsingi sama toote umbes 13 eurot odavamalt.
Jah, ma maksin rohkem ja mind ei häirinud see – kuna müügimees oli nii hea … ja ma ei tunne siiani, et ma oleksin üle maksnud.
Ma olen ostuga rahul.

Sõbralikkus ja suhteloomine klientidega on asi, mida on raske üle lüüa ühegi müügitehnika abil. Kui sõbralik sina oma klientidega oled ja kui palju suhete arendamisse panustad? Esita see küsimus endale ja sa võid avastada võtme, mis avab sulle uue ukse müügiedusse.

Arutelu

  1. Fredy
  2. klient

Jäta vastus