Läksin laiaks

Mõtlesin, et panen vennikese paika ja näitan enda õigsust.Mulle meenub üks lugu oma koolituselt aastast 2001. Tegu oli majandustarkvara müüva ettevõttega, kes oli tellinud mind oma müügitiimile koolitust läbi viima. Nagu alati, tuleb end ja omi seisukohti koolitatavatele müüa, sest ega kõik inimesed ei pruugi olla sinuga sugugi ühel meelel. Sellel koolitusel asi nagu enam- vähem sujus, aga grupis oli üks tüüp, kes mulle ei meeldinud: ta jahus mingit omi seisukohti ja vaidlustas minu müügitehnikaid. Ise ma teadsin, et vennike on pigem spetsialist kui müügimees ja et tegelikult on minu seisukohad õigemad. (täna asjale tagasi vaadates ma ei ole selles enam siiski sugugi veendunud, kuna ei ole olemas ainuõiget lähenemist ja igaühel võib oma vaatenurgast õigus olla). Too hetk olin ma aga oma ilmeksimatuses kindel. Tüüp oli aga arvamusliider grupis ning muudkui vaidles mu seisukohtadele vastu, tõenäoliselt selleks, et tõestada, et temal on õigemad vaated või mida iganes. Olime järjekordselt takerdunud ja seekord teema juurde, mille sisuks oli see, et kas klientidega on vaja normaalset personaalset suhet hoida või ei. Mina ütlesin, et see on oluline, kuna me müüme suures osas ikkagi iseennast ja et isikliku sümpaatia tekitamine on tähtis, tema seisukoht oli, et kui klientidega sõbraks saada, siis hakkavad nad peale tööpäeva helistama ja liigselt tema aega kulutama. “Krt, milline idioot!” mõtlesin. ” Panen vennikese paika ja näitan talle, et minul on õigus!” Põrutasin tüübile: “Kuule, sul ei ole mõtet minuga vaielda! Mul on õigus, kuna ma olen kümme korda parem müügimees kui sina ja pealegi teenin sinust oluliselt rohkem raha!” Kõik vakatasid… ja siis tundsin, et olin liiale läinud. Tunnetasin, et minu püüd “ameerikalikul” moel oma seisukohti maksma panna tekitas vastupidise efekti. Kuni koolituse lõpuni tundsin ainult külma seina kogu grupi poolt ja koolitusejärgselt sain tagasiside, et tiim andis mu koolitusele hindeks suure ümmarguse nulli!

REEKVIEM:

Võidad vaidluse, kaotad kliendi, ütleb müügitarkus. Antud juhul keerasin vindi totaalselt üle. Kujutad ette, kuidas selline asi võib haavata inimese ego, kui avalikult nii öeldakse? Olgu, alati on grupis nö kõiketeadjaid, kuid suhteliselt rohelise koolitajana ei osanud ma seda venda intelligentsemalt paika panna ning seda teistmoodi ning taktitundelisemalt teha. Oleksin pidanud selgitama välja, miks ta seda kardab, kui reaalne see on ning tõestama sõbralikult, mis kasu minu arust klientidega ametliku ja lakoonilise suhtlemise asemel sõbralikkus annab. Selle asemel aga lajatasin brutaalselt ning egoistlikult pasunasse. Seda võib ka vahel teha, kuid antud juhul keerasin endale selle käki, et koolitusgrupp minu ideid ilmselt ühtegi omaks ei võtnud ja asi läks põhimõtteliselt aia taha.

>> Vaata ka teisi müügi õuduslugusid

Jäta vastus