Innovatsioon, müük ja pähemäärimine

 Olen puutunud kokku paljude müügiinimestega, kes teevad oma tööd vastumeelsusega ja kelle tegevusest võib välja lugeda, et see on nende jaoks paras piin. Nii paradoksaalne kui see ka ei ole, on osade arust müük inimestele pähemäärimine – hoolimata, et nad töötavad müüjatena.

Puudutan korra igikestvat küsimust- kas müümine on siis inimestele pähemäärimine? Jah, on.  See on tõesti pähemäärimine, juhul kui pakutakse klientidele ebavajalikke asju nüril ja pealetükkival kombel.

Mulle tuleb meelde kellegi räägitud tõsieluline lugu telefonimüügi vallast (mul ei ole küll meeles, kes rääkis, aga keegi mu klientidest), kus nägemispuudega inimesele pakuti autoajakirja. Klient peale müüja aktiivset ja verbaarselt vohavat esitlust: „Teate, mind ei huvita autod, ma olen pensionär ja pealegi- ma olen pime!” Müüja, peale pisikest mõttepausi :„ No aga äkki keegi loeb teile siis ette?”

Tõelises äris, kus võidavad mõlemad pooled,  on kaks põhikomponenti: need on innovatsioon ja müük.
Innovatsioon on see, mida su firma pakub, aidates selleläbi oma klientidel olla edukam, pakkudes uusi väärtusi nende elus ja äris ning laienedes selleläbi ise.
Järgmisena  tuleb mängu teine tugisammas, ja see on müük. Võib olla maailma geniaalseim ja läbimurdelisem lahendus ükskõik mis probleemi likvideerimiseks, kui seda maha müüa ei osata, siis on see väärtusetu.

Sinu ülesanne on see innovatsioon klientideni viia. Ilma tehingut lukku löömata ei toimu raha ja teenuse-kauba vahetust, selle saab keegi teine ja su ettevõte kärbub, hoolimata progressiivsetest toodetest. Kliendid on umbusklikud- sellepärast peab olema sihikindel oma eesmärgis, hajutades kliendi viimasedki kõhklusepilvekesed. Toote tutvustamisest ja hinna ütlemisest ei piisa, õige müük algab peale esimest ei-d.

Niisiis, mida Sul on vaja, et olla müügis edukas? Esiteks, usku oma firmasse ja tootesse. Nii kulunult kui see ka ei kõla, on see siiski ülimalt oluline. Kui Sa ei ole veendunud, et Sa pakud klientidele väärtust, siis ära hoia oma töökohast kinni, isegi mitte praegu Masu ajal. Sa lihtsalt raiskad oma aega ja elu, tegeledes endale vastumeelse tegevusega. Mina ei suudaks müüa asja, millesse mul endal usk puudub, vaevalt Sinagi. Nii et pähemäärimisega palun mitte tegeleda.

 Teiseks, Sul on vaja oskusi, kuidas innovatsiooni müüa- ja mitte ainult müüa, vaid paremini müüa kui müüvad teised Sinu ala peal tegutsejad. Kolmandaks, Sul on vaja end pidevalt arendada, kuna su müügioskus on su leib, liha ja liisingumaksed! Õpi iga päev kasvõi 5 minutit müüki, lugedes selle kohta. Aasta pärast avastad, et su tase on hoopis teine.

Soovitan Sul alustada 2. veebruaril toimuva Closingu Saladuste koolitusega, kus saad meeletult ideid sissetuleku suurendamiseks.

Jäta vastus