Firma logoga pastakad

Sain eile ühe järjekordse tüüpilise müügikõne kelleltki naisterahvalt. Kõne nägi välja selline:

„Tere!. Kas ma räägin Müügitreeningute Keskusega?“ (üks mu juriidiline keha)
„Jah, räägite küll.“
„Helistan teile firmast XYZ . Tahtsime pakkuda teile firma logoga pastakaid. Kas saate hetkel rääkida?“

Olles kõriauguni ära tüüdatud analoogsetest ettevalmistamata kõnedest, otsustasin nutuse müügilähenemisega pastakaparseldajat siiski natuke juhendada.
„ Ei saa hetkel rääkida, tõesti ei saa, aga ma tunnen huvi- kas sa üldse tead, millega antud ettevõte tegeleb?“
„Mitte täpselt, aga ma oletan nime järgi, et te tegelete müügikoolitusega.“

“Nime järgi? Aga äkki oleme me tegevusala vahetanud ja tegeleme hoopis seakasvatusega?“
„Nooh…. ma siiski ei usu….“
„Miks ei usu? Me tegelemegi seakasvatusega ja oleme põllumajandusettevõte. Pole elu sees ühtegi müügikoolitust teinud, kuid seevastu on meil väga ilusad sead.“
„Ahsoo… Nojah…“

“Olgu, sa tegid müügikõne ja pakud mulle firma logoga pastakaid. Kas sa üldse tead, kas mul on logo, mida sinna pastaka peale panna?“
Teisel pool toru toimus mingi vaikne nohisemine.
„Ok, kas sa mu veebsaidil käisid?“
„Ei käinud, aga ma võin minna.“
„Sa võid minna? Ma usun, et su sellise müügikõne peale on nii mõnigi klient palunud sul tungivalt minna hoopis mujale.  Teeme nüüd sellise diili- järgmine kord kui helistad kliendile, see tähendab juba mõne minuti pärast kui me oleme lõpetanud, lähed sa kõigepealt kliendi veebsaidile ja uurid pisut tausta. Siis mõtled sa välja, mis on see põhjus, miks klient peaks omale „firma logoga pastakaid“ tellima.”
Jätkasin:
“Mitte keegi ei ole huvitatud pastakatest, vaid sellest, mida su pastakad annavad. Kui sa oleksid helistanud mulle ettevalmistatult, siis oleksid sa leidnud mõne põhjuse, miks mul oleks kasulik seda mitte kulutuse, vaid investeeringuga käsitleda. Sa oleksid toonud välja investeeringu tasuvuse ja müünud tulemust, mitte pastakat. Äkki mul on koolitus, mida reklaamida pastakal, äkki mul on teravmeelne slogan, mida sinna panna- ja juhul kui ma tegelekski seakasvatusega, äkki on mõni tore põrsapilt, mida sinna trükkida.“

Lõpetasin kõne. Ehk selline väike infovahetus.
See on tõeliselt hämmastav, kui suvaliselt müügiinimesed oma tööd teevad, saamata aru, kus on nende ebaõnnestumise valem. Täiesti otseses mõttes lülitatakse oma aju välja ja hakatakse lihtsalt helistama, saamata aru, ettevalmistamise vajalikkusest,  kliendi kasu leidmisest ja tulemuse, mitte toote müümise olulisusest. Ma loodan, et Sinu müügikõne on oluliselt parem… ja kui mõni lugeja tundis kerget „äratundmisrõõmu“, siis kibekähku oma müügikõnet parendama! 🙂

Arutelu

  1. Mia
  2. Jüri
  3. Daniel
  4. Mart
  5. Madis
  6. Liisi
  7. Mia
  8. Ekke Lainsalu
    ekke
  9. agu
  10. Ekke Lainsalu
    ekke
  11. Müügimees

Jäta vastus