Tuim sekretär ja tuim müüja

” Osaühing ABC kuuleb!”
” Tere! Helistan firmast XYZ ja meil on uus toode, mida tahaks tutvustada. Soovin teie ülemusega sel teemal rääkida. Kas saate ühendada?”
Sekretär: “Saatke materjalid meilile ja ma saadan need talle edasi.”
Ja ongi kogu su müük.

Miks müüjad saavad selliseid vastuseid? Oletame, et sa oled värskelt sekretärina tööle võetud ja su direktor on andnud karmi käsu müügikõnesid mitte edasi suunata. Päeva jooksul helistab sulle sisse 10 müügimeest, kes püüavad sulle igasuguseid asju pakkuda. Mis sa teeksid? Alguses, esimestel päevadel oleksid viisakas ja mõistev,  kahe nädala pärast aga lõikaksid need kõned läbi nagu lihunik lambal kõri- ilma igasuguse kaastunde, emotsiooni ja mõistmiseta. Müügipakkujad on su jaoks lihtsalt tülgastavad ja häirivad tegelased, kelle sa heameelega lömastaks nagu kevadise porikärbse aknalaual.

Mida teha? Tavapäraselt ja koolitustel õpitud lähenemised ei toimi? Järelikult proovi ebatavaliselt, nii nagu koolitustel ei õpetata.   Püüa käituda mittetraditsiooniliselt ja vabamalt.

Arvesta sellega, et sekretär võib olla su sõber, ta on kõige informeeritum inimene ettevõttes ja ta teab, kuidas sind otsustajani viia. Selletõttu loo temaga sõbralik suhe ja tee temast enda liitlane.

Minu esimene soovitus sekretäriga sõbraliku suhte loomiseks: Ära ole nagu tüüpiline müügikas. Ole mitteametlik, humoorikas ja vaba.  Ta on inimene, mitte robot teisel pool toru, inimene oma emotsioonide, tunnete ja soovidega. Kas sulle meeldib suhelda üleskeeratud müüjatega, kes sulle nüril moel ajakirju, kindlustust ja mida iganes pakuvad? Vaevalt. Järelikult ära käi sama rada mida talluvad masendunult iga päev tuhanded müüjad.

Näiteks mina helistaks nii: “Tere, Ekke siin. Ohoo, ma vaatan, et te näete täna nii kena välja!”
Sekretär, tõenäoliselt naeratades:” Kuidas te mind näete?”
Mina: “Noo, mul on selline telefon, mis näitab ära kõige kenamad sekretärid ning ise valib nendele. Mina ei helistanud, mu telefon valis ise numbri. Kas te mind ei näegi?”
Sekretär: “Ei, ma ei näe teid”
“Siis on teil ajast ja arust telefon, mis tuleks välja vahetada kiiremas korras.”

Ära pea mind päris idioodiks, kuigi … ega sa väga ei eksi seda arvates :)) Ma olen selliseid kõnesid teinud üksjagu ning kas tead mis juhtub? Sekretär lülitub tavaliselt hoopis teisele lainele, naeratades ja öeldes mingi vasturepliigi telefoni. Tavaliselt küsitakse midagi taolist: “Kes te täpsemalt olete?”

Siis ma võin öelda: “Ahsoo, soovite mind põhjalikumalt tundma õppida? Pole paha mõte, sest ma olen niiiii huvitav inimene. Nagu teiegi. Aga sellest räägime hiljem. Tegelikult on mul pisut teie abi vaja. Ma tahan teie juhataja käest paari asja küsida seoses teie müügitiimiga. Andke palun mulle oma soovitus- kuidas ma temaga kõneleda saaksin?

Ükskõik mida sa ka ei ütle dialoogi jätkamiseks, minu soovitus on – ära ole tuimalt ametlik ja mitteeristuv. See on müügi surm. Inimesed ostavad inimestelt, nendele meeldib lahe huumor ja lõbus suhtlus (mõningad erandid välja arvatud). Proovi luua sekretäriga sõbralik suhe, viska nalja kui julged, tee ta päev pisut lõbusamaks ja sa näed, kuidas uksed su ees palju hõlpsamini avanevad. Ja kui sa oled mu blogi naislugeja, siis ära muretse teemal ” kuule Ekke, naine ei saa ju teisele naisele sellist loba ajada”. Leia oma originaalne lähenemine, küsi kasvõi, et kas suusad on täna määritud ja kas on peale tööd ka metsarajale minek – ja sa avastad, et suhet luues tulemused on palju paremad kui monotoonset müüki tehes.

Arutelu

  1. Mai

Leave a Reply to Mai Cancel reply