Müügikoolitus Bulgaarias

Saabusin eile Bulgaariast. Tegin eelmisel nädalal Sofias koolituse ühele maailma suurimale tööriistade valmistajale, publikumiks oli ettevõtte tegevjuhtkond, müügijuhid ja müügimehed.  Minult sooviti closingutehnikate koolitust. Probleemiks see, et müügimehed sooritavad iga päev hulga esitlusi, kuid mida nad ei tee, on tellimuse järele küsimine. Klassikaline olukord, kus müüja arvab, et kui näitab toodet, siis klient ostab. Tutkit, brat!

Andsin neile terve pinu erinevaid tehnikaid ja mida oli tore kuulda Bulgaaria ettevõtte tegevjuhi käest eile, et juba hakkas osadel vendadel tehinguid tulema. Mehed proovisid, katsetasid ja see andis tunda müügitulemustes- tehinguid tuli märgatavalt rohkem ja mehed olid entusiasmis. Noh, eks see eesmärk oligi. Kuid minu jaoks oli kõige huvipakkuvam just see tõdemus, et Eesti müügiinimesed ei olegi maailma kõige kehvemad, passiivsemad jne. Pigem kohati isegi vastupidi. Seal on paljudel mentaliteet, et “teen oma 70% plaani täis, miks ma peaks rohkem punnitama”. Nojah, ega eesmärk ei olegi end invaliidiks töötada, kuid tundub, et eestlased on kohusetundlikumad. Tore tõdeda.

Olen teinud lisaks Eestile koolitusi Venemaal, Soomes, Lätis, Leedus ja Bulgaarias. Tundub, et müügiprobleemid on sama universaalsed igal pool: ei osata näidata kliendi kasu, ei osata tellimust küsida, eeldatakse, et hea müük koosneb tootest rääkimisest jne. Meil eestlastel on vaja olla paremad ning kasutada ära oma “rahvuslikke eeliseid”, nagu intelligentsus, saavutamisvajadus, täpsus asjaajamisel ning kasvõi soov olla naabrist parem. Usun nende kogemuste põhjal, mida täna oman, et eestlastel on kõik eeldused olla maailma ühed parimad müügiinimesed, juhul kui pisut suhtlemisjulgust veel juurde ammutada.

Arutelu

  1. Lena
  2. agu
  3. agu

Jäta vastus