Kui müügitöös on sein ees

Meeleolu on all? Müük ei lähe?  Mida teha?
Jah, on selliseid tupikolukordi, kus kõik oleks justkui peaga vastu seina jooksmine.

Kui su peas domineerivad muremõtted ja oled saanud täna või lisaks veel mitme eelmise päeva jooksul  juba mitmeid äraütlemisi, mis seda ainult süvendavad, siis üks paljudest viisidest enda meeleolu üles saamiseks on järgmine – helista mõnele heale püsikliendile. Helista ja suhtle temaga.

See on tehnika, mida ma olen ise väga edukalt kasutanud nö “enesehäälestamisel” ja on suurepäraselt aidanud mul end taas emotsionaalsesse supervormi saada, mis on müügi puhul vaat et kõige olulisem. Ei ole midagi paremat kui rääkida inimesega, kes on su toote- teenusega rahul ja kes suhtub sinusse positiivselt.

Selline kõne aitab jälle end tunda energilisemana ja tõstab lihtsalt su müügitoonust. Jumala pärast, ei tasu hakata rääkima sellest, kui peetis on majandus ja millises kriisis me oleme ning kuidas euro tulek kindlasti hindu tõstab! Kollektiivne halamine on enesetundele sama tulemuslik nagu kunagise populaarse veneaegse raamatu „Tervise ABC“ lugemine- paned käest ära ja oled oimetu, kuna on tunne, et sul kõik haigused, mida seal kirjeldati.

Räägi koostööst, edukatest projektidest ja miks mitte, tulevasest ja jätkuvast koostööst. Pane tähele- kui oled suhelnud kliendiga, kes suhtub sinusse positiivselt, siis on sul toru ära pannes hoopis teine tunne ja võid palju kergemini teha kõne järgmisele kliendile, olemata eelmistest äraütlemistest nördinud.

Kui meeleolu on all, siis mõtle sellele, et äraütlemised ongi osa su müügitööst. Mis sa arvad, et sa saaksid mõistlikku palka kui kõik kliendid ütleksid jah su pakkumiste peale? Hahaa! Siis oleksid sa tööl hoopis poekassas, noppimas lindilt moosipurke ja kaalikaid, mitte pööramas klientide ei-sid jah-ideks. Müük algab siis kui klient ütleb ei. Mulle meeldib see mõtteviis ja ma olen seda oma koolitustel ka korduvalt välja öelnud ja teen seda ka edaspidi. Kui klient ütleb sulle kohe jah, on tegu tellimuse vormistamise, mitte müügiga. Ja et neid ei-sid vähendada ja ennetada, on ainus võimalus- õpi seda tegama. Loe iga päev kasvõi 5 minutit müügi kohta. Kui sa teeksid seda iga päev, ok, tööpäev, siis teeks see aasta kohta muljetavaldava ajalise investeeringu, mis konverteerub läbi suurema müügi konkreetselt rahasse.

Ühesõnaga, ära lase enda meeleolu alla viia. Kõigil on kehvad päevad, ka parimatel müügiproffidel. Kui muud ei leia, siis räägi oma parimate klientidega ja võta seda, et saad äraütlevaid vastuseid, oma töö loomuliku osana. Vot! Ja nüüd tööle!

Jäta vastus